piatok 12. júla 2013

Črepy




Časom sa všetko rozbije
A zostanú len holé črepy
Kto za to môže čo zlyhalo
Koho dostali prvého a vzdal sa štafety

Jesennými ulicami znie môj tichý šepot
Spovedám sa svetu a žalujem sa tiež
Kde podeli sa moje dávne ilúzie všetky
Kde podel sa ten zápal kde stratila sa reč

Veď svoje verše prázdne píšem
Len z náhleho prívalu sentimentu
A aj to po litri červeného vína
Možno keď vrátim sa z ulíc kde hľadám iba tmu

Veď aj tie ulice mi už dávno nehovoria
Tou rečou čo zvykli mi kedysi kázať
Od oltára stromov a asfaltovej šede
Kde dnes chodím len nohy prepletať

To všetko nezvyčajné čo dostal som do vienka
Niekde v tichu ulíc mi to samota dala
Dnes strácam po uličkách a v regáloch
Kde spoločnosť v konzume ma vyhnala

Najhoršie čo básnikovi nemôže sa stať
Je podľahnúť všednosti a vzdať sa ilúzií
Len tie dve veličiny potrebuje a držia ho
Udržujú pri živote a dávajú verše a sily

Kde stratil som tie dávne živly
Kam podela sa moja sila
Čo keď nebudem mať čo povedať
Čo keď stratím čo mal som tak rád



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára